среда, 25 января 2017 г.

Урок географії в 7класі(Антарктида)

Урок географії в 7класі
Тема. Антарктида. Географічне положення та дослідження.


Мета: сформувати знання про географічне положення Антарктиди; схарактеризувати історію відкриття та дослідження материка;
            закріпити навички роботи з картою;
            розвивати географічне мислення, цікавість до предмету; сприяти розвитку життєвої компетентності учнів;
 виховувати переконання в необхідності дбайливого ставлення до     багатств планети, відчуття прекрасного.
Обладнання: фізична карта світу, карта Антарктиди, комп’ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, плакат «вершина знань», картки, портрети дослідників.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Опорні та базові поняття: материк, океан, море, географічне положення, координати, айсберг, льодовиковий покрив, Південний океан.
Географічна номенклатура: Антарктида, Антарктика, Південний океан, моря: Уедделла, Беллінсгаузена, Амедсена, Росса .
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу.
Привітання.
Я рада бачити  вас на уроці. А зараз подивиться  на сусіда, посміхніться  один одному та подумки побажайте  нових знань та гарних оцінок. Для того щоб кожен з вас здобув знання та заробив гарну оцінку на уроці треба: уважно слухати та активно працювати. Для уроку нам знадобляться: комп’ютери, підручники, зошити, атласи і контурні карти.
 ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Прийом «Здивуй та зацікав!»
Показ слайдів «Антарктида», виконаних в програмі Microsoft Office Power Point, які демонструють  невідомий світ полярного материка.
 - Перед вами з’являються картини найхолоднішого материка, про який учений-полярник О.М. Гусев писал: «І лежить цій невідомий край снігу та льоду за Південним полярним колом, засліплюючи сяє  в променях сонця полярного дня чи завуальований  хмарами  та вирами хуртовини  в темряві полярної ночі. Він  має свою власну красу, цій край. І хто побував там  одного разу, той завжди буде згадувати велике мовчання льодової пустелі, розфарбованої в години ранку в лагідно сині, бузкові, рожеві забарвлення  пастелі, холодні  блискавки полярного сяяння, затишні вогники полярних станцій, вкритих  снігом.»  

 - Як ви вже здогадалися, наша сьогоднішня тема: Антарктида. Географічне положення та дослідження.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Робота з картками «Що я знаю про Антарктиду?»
( кожен учень отримує картку з запитаннями:
&  Що таке покривні льодовики?
&  Де розташована Антарктида?
&  Які океани омивають Антарктиду?
&  Хто відкрив Антарктиду?
&  Що таке айсберг?
Учні повинні дуже коротко відповісти на запитання( якщо учень не може відповісти, він ставить знак питання) та розташувати свою картку на «вершині знань» згідно з власним уявленням про свої знання з теми. Якщо знають не багато – внизу; якщо знають багато – по середині, а якщо знають все – на вершині.
ІV. Постановка цілей та задач уроку.
-         Наш плакат доводить, що ми ще мало знаємо про Антарктиду. А запитання, що ви поставили свідчать про те, що ви бажаєте дізнатися більше. Тому давайте визначимо цілі та завдання нашого уроку, та якщо досягнемо мети, то разом піднімемося на «вершину знань».
(учні разом з учителем визначають цілі і задачі уроку)
1.     Схарактеризувати географічне положення Антарктиди.
2.     З’ясувати що таке Південний океан?
3.     Скласти історичну довідку відкриття та дослідження Антарктиди.
4.     Довідатися про сучасні дослідження Антарктиди.
   V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
1.     Характеристика географічного положення Антарктиди.
Прийом «Усна практична робота», виконується за допомогою Бібліотеки електронних наочностей. Географія7 – 11класи. 
Ø Згадайте план характеристики географічного положення материка.
Ø Розгляньте схему «тропіки і полярні кола». Як розташована Антарктида відносно екватора та нульового меридіана?
Ø Розгляньте фізичну карту світу. Як розташована Антарктида відносно інших материків?
Ø Зробіть висновки. Як розташування Антарктиди впливає на її природні умови?
Прийом «Подорож у слово» - робота з підручником с. 163.
Завдання: самостійно дослідити походження назви Антарктика.
Розповідь вчителя
- Антарктида лежить у центрі південної полярної області, яку на противагу Арктиці – північній полярній області, називають Антарктикою. Зовнішня межа Антарктики проходить в океані приблизно по 50 – 60º пд.. ш., окреслюючи площу, що становить майже  1/10 поверхні земної кулі.
(учитель показує по карті)Береги Антарктиди омиваються водами південних частин Тихого, Атлантичного та Індійського океанів. Разом їх умовно називають Південним океаном.
2.     Води Південного океану.
Прийом «картографічна лабораторія» - робота з Бібліотекою електронних наочностей. Географія7 – 11класи, атласом та контурними картами.
Завдання: Підписати на контурній карті океани та моря, що створюють Південний океан.( Уедделла, Беллінсгаузена, Росса, Амедсена). Підписати півострів Антарктичний.
Прийом «Тайна назви».
Завдання: Чому моря Антарктиди мають такі незвичні назви?
(Моря названі на ім’я дослідників).
3.     Історія  відкриття материка.
Прийом «Усний журнал» - повідомлення учнів, отримавши випереджувальні завдання та демонстрація слайдів:
Ø Дослідження Дж. Кука.
Ø Відкриття Антарктиди Ф.Беллінсгаузеном і М. Лазаревим.
Ø Подорожи до південного полюсу. Р.Амудсен, Р. Скотт.
Ø Сучасні дослідження Антарктиди.(презентація, створена в  програмі Microsoft Office Power Point)
(клас  складає історичну довідку в зошитах)
Дата
Ім’я дослідника
Події, які відбувалися, результати досліджень.



Фізкультпауза. 
 «Уявіть себе краплинкою…» 
- Потяглися за хмаринкою…
- Піднялись в повітря снігом
- Покружляли білим світом…
- Заспокойтесь і сідайте, тільки парти не зламайте!
VІ. Узагальнення та систематизація знань
1. Прийом «Ти - мені, я – тобі» - робота в парах з номенклатурою карти. Взаємооцінка знань.
2. Прийом «Знайди адресу» - дидактична гра. 
Учні отримують картки з певними написами, наприклад: омивається водами Північно Льодовитого океану. Знаходиться за південним полярним колом.    Завдання: розподілити картки та покласти в скрині з назвами  Арктика і Антарктика, які прикріплені на дошці. 
3.Прийом «Комп’ютерний тест» - робота з Test W.
  VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія
- На уроці ми з’ясували, що Антарктида унікальна і своєрідна. Вона розташована за південним полярним колом, тому вкрита льодовиком. ЇЇ омивають південні води Атлантичного, Індійського та Тихого океанів, які умовно називають Південним океаном. Антарктиду було відкрито російською експедицією під керівництвом Ф Беллінсгаузена і М. Лазарева. 
- Вам цікаво було працювати?
- Як на вашу думку працював клас?
- Оцініть свою роботу на уроці. Якщо ви нічого нового не дізналися – залишить свою картку на місті, Якщо ви не усе зрозуміли – поставте картку на середину. А якщо ви багато чого дізналися, то поставте картку на «вершину знань»
  VІІІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати §34, запам’ятати висновки с 167. (7 балів)
2. Опрацювати §34, вміти відповідати на запитання  1- 4  с. 167 (9 балів)
3. Опрацювати §34, вміти відповідати на запитання  1- 4  с. 167, намалювати представника тваринного світу Антарктиди (11балів)
4. Опрацювати §34, вміти відповідати на запитання  1- 4  с. 167, розв’язати  ТРВ- задачу (12балів)
Задача: Геологи знайшли в Антарктиді поклади кам’яного вугілля. Всім відомо, що вугілля на Землі утворилося  в умовах теплого і вологого клімату з деревовидних папоротей. Звідки вугілля з’явилося на льодовому континенті? 

Комментариев нет:

Отправить комментарий